PCO/PCOS – Hjælp til Poly Cystisk Ovarie Syndrom

PCO/PCOS – Reducer eller fjern dine PCOS-symptomer

Har du PCOS og oplever du gener såsom overvægt, nedsat fertilitet, uønsket hårvækst, uren hud og humørsvingninger?
Vidste du, at du gennem kostomlægning kan reducere eller helt fjerne dine symptomer fra PCOS ?

Din hormonbalance og kost går hånd-i-hånd
Ved PCOS kan vægttab og stabilisering af vægten være en stor udfordring. Dette skyldes forstyrrelser i hormonbalancen, som ligeledes resulterer i ovennævnte symptomer. Hormonbalancen kan reguleres via en kostsammensætning, hvor kvaliteten og ikke mindst kvantiteten af kulhydrater er under luppen.

Få en personlig kostplan
Din kostplan vil derfor indeholde komplekse kulhydrater i kontrollerede mængder, hvilket regulerer insulinproduktionen og derved også hormonbalancen, så du kan slippe for dine gener og eventuelt opnå en normalvægt.

KISS- Kost®
Udover begrænsede mængder kulhydrat, vil din kostplan indeholde mere protein samt lidt mere fedt. Klinikken benytter blandt andet principperne fra KISS-Kost®
Du vil gennem et vejledningsforløb blive hjulpet til at forstå madens betydning for din krop. Blive klar på detaljerne så du nemt kan blive selvkørende. Alt sammen med fokus på, at det skal være nemt at gå til, og med madvarer du kan lide.
Jeg har den største respekt og forståelse for at det kan være super svært til tider at ændre livsstil og der skal selvfølgelig også være plads til at leve og have et socialt liv. Jeg er derfor med på sidelinjen hele vejen igennem dit forløb, for at støtte dog heppe på dig.

Bestil behandling